Osoby zmagające się z nadwagą lub otyłością często wybierają dietę redukcyjna.

Taki jadłospis umożliwia szybszą utratę zbędnej tkanki tłuszczowej i osiągniecie wymarzonej sylwetki. Podpowiadamy, jakie są główne zasady tej diety.

Co jeść na diecie redukcyjnej?

Dieta redukcyjna pozwala na jedzenie wielu posiłków, ważne żeby zmniejszyć ich wielkość, a co za tym idzie kaloryczność. Jeśli chodzi o źródła białka to stawiać na kurczaka, morskie ryby oraz jajka. W przypadku węglowodanów warto spożywać ciemne pieczywo, brązowy ryż lub kasze jaglaną.

Tłuszcz może być dostarczany z takich produktów takich jak ryby, orzechy lub oliwa z oliwek. Ponadto nie można zapominać o spożywanie owoców i warzyw stanowiących źródło bezcennych witamin i minerałów. Poza tym należy spożywać zdrowe napoje, na przykład wodę, zieloną herbaty i soki warzywne.

Najważniejsze zasady diety redukcyjnej

Będąc na diecie redukcyjnej należy się trzymać kilku podstawowych zasad. Redakcja bloga niecodzienne.pl podkreśla, że najbardziej elementarną z nich jest ustalenie dziennego zapotrzebowania na kalorie i stopniowe redukowanie tej ilości.

W przypadku osób nie chcących utracić tkanki mięśniowej należy pamiętać o spożywaniu nieco większej liczby protein. Opisywany rodzaj diety powinien zawierać dużo produktów zawierających błonnik pokarmowy, który przyśpiesza metabolizm, a co za tym idzie proces odchudzania. Poza tym należy spożywać urozmaicone produkty żywnościowe z różnych grup.

Nie można też zapominać o regularnej aktywności fizycznej, której intensywność powinna zostać dostosowana do możliwości i wieku każdej osoby. Przykładowo mogą to być takie ćwiczenia jak jazda na rowerze, jogging, pływanie, lub gra w tenisa.